główna zawartość
artykuł nr 1

Kompetecje

  1. Do zakresu zadań Burmistrza należy w szczególności:
  1. reprezentowanie miasta i gminy na zewnątrz,
  2. wykonywanie budżetu oraz nadzorowanie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych miasta i gminy,
  3. przygotowywanie projektów uchwał rady, przedkładanie uchwał rady i właściwych zarządzeń organom nadzoru,
  4. przedkładanie na sesjach sprawozdań z wykonywania uchwał rady,
  5. gospodarowanie mieniem komunalnym,
  6. zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  7. podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy,
  8. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
  9. zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
  10. okresowe przeprowadzanie – nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu, narad z udziałem kierowników komórek organizacyjnych w celu ustalenia zasad ich współdziałania i realizacji zadań,
  11. koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
  12. udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
  13. czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
  14. przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
  15. wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej,
  16. wydawanie aktów kierownictwa wewnętrznego w formie zarządzeń,
  17. wykonywanie zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa i Regulaminu oraz uchwały Rady,
  18. Wykonywanie zadań obronnych.
  19. Wykonywanie zadań wynikających z zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Miasta i Gminy Łosice.
Dostępne kategorie:
Kompetencje