Kompetecje
- Do zakresu zadań Burmistrza należy w szczególności:
- reprezentowanie miasta i gminy na zewnątrz,
- wykonywanie budżetu oraz nadzorowanie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych miasta i gminy,
- przygotowywanie projektów uchwał rady, przedkładanie uchwał rady i właściwych zarządzeń organom nadzoru,
- przedkładanie na sesjach sprawozdań z wykonywania uchwał rady,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
- zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
- okresowe przeprowadzanie – nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu, narad z udziałem kierowników komórek organizacyjnych w celu ustalenia zasad ich współdziałania i realizacji zadań,
- koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
- czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej,
- wydawanie aktów kierownictwa wewnętrznego w formie zarządzeń,
- wykonywanie zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa i Regulaminu oraz uchwały Rady,
- Wykonywanie zadań obronnych.
- Wykonywanie zadań wynikających z zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Miasta i Gminy Łosice.